ینگی قلعه صفای باغ قوات گلی حاج رضا نوری

ینگی قلعه صفای باغ قوات گلی حاج رضا نوری

باغبان پیر باغ دیگر از گلها نمی گیرد سراغ
ینگی قلعه صفای باغ قوات گلی حاج رضا نوری

ینگی قلعه صفای باغ قوات گلی حاج رضا نوری

باغبان پیر باغ دیگر از گلها نمی گیرد سراغ

مردود فصل امتحان

بنام خدا

                           « مردود فصل امتحان »

کاشتم در مزرعی شاید به رسم دوستی                      

در درو محصول  من مرغوب و مطلوبم  نشد

بخششی کردم که شاید کم شود از آن حجاب           

چون ریا بودش در آن مقبول محبوبم نشد

حرص و آزی جستم و از بهر آسایش به  او               

پاک بودش یار ما  مشکوک منظورم نشد

در چمنزار دلم مشغول آسایش شدم                           

طرفهٌ العینی ندیدم  رفت و پیدایش نشد

در کتاب زندگی مردود فصل امتحان     

گفته های ناقصم تائید استادم نشد

گفتم این نام تو را  هر دم بگویم ذکر لب 

از لطافت یار من  مغلوب این ظاهر  نشد           

هدیه ای  دیدم تدارک تا که تقدیمش کنم     

هدیه ی ناچیز ما مقبول معشوقم نشد  

نور جستم تا روم در کوی او در یک شبی          

خواب بر ما چیره گشت و زنگ هشداری نشد

                                              نوری ( قوات گلی )